Recommerce Group, actief op het gebied van lifecycle management van smartphones, is gestart met een Nederlandse vestiging.
Ab Seghrouchni is per 1 oktober 2020 aangesteld als country manager. Hij start met het opzetten van samenwerkingen met retailers, resellers en operators op het gebied van duurzame terugkoop en verkoop van tweedehands smartphones.
Recommerce Group werd ruim 10 jaar geleden in Frankrijk opgericht door een aantal professionals, die vonden dat het tijd werd om smartphones een tweede leven te gunnen vanuit de visie dat dit een positieve impact heeft op het milieu. In de afgelopen jaren heeft Recommerce Group meerdere verkoop-, terugkoop- en serviceprogramma’s opgezet in samenwerking met de grote operators, retailers en resellers in Frankrijk, Zwitserland, Duitsland, België en Luxemburg. Daarin worden toestellen lokaal teruggekocht van de consument, gecheckt, zo nodig voorzien van nieuwe originele onderdelen en vervolgens als een ‘refreshed’ iPhone of Samsung weer op de markt gebracht. Recommerce Group biedt operators, retailers en resellers de mogelijkheid het brede scala aan producten en diensten onder eigen label te voeren en staat daarbij garant voor een premium kwaliteit en service garantieregeling.
Na voorbereidingen van Lars Christensen in de Benelux is met de aanstelling van Ab Seghrouchni nu de officiële start op Nederlandse markt gemaakt. Seghrouchni heeft vanuit eerdere functies bij bedrijven als KPN, Reviva, LG en meer recentelijk Wiko veel kennis van en ervaring in het telecomkanaal. Over zijn aanstelling als Country Manager bij Recommerce Group zegt hij: “Ik heb me verdiept in de missie en visie van dit bedrijf en heb veel respect voor de drive waarmee zij in Europa bezig zijn om de levenscyclus van smartphone te verlengen en daarmee te verduurzamen. Er is op dit gebied zo ontzettend veel te winnen. Ik vind het een eer en een fantastische uitdaging om daar met mijn energie en netwerk aan bij te dragen.“